Vedtatte nye mål og retningslinjer for forvaltningen av hjorteviltet 2024-2026

Kommunestyret i Aure kommune vedtok i møte den 25.04.2024 “Mål og retningslinjer for forvaltningen av hjorteviltet i Aure kommune 2024-2026”.

Vinnerne av billetter til KBK-Bodø Glimt er trukket

De heldige vinnerne er Torild Espset og Øystein Hjelen.  Gratulerer.

Aure legekontor stengt 10. mai

Legekontoret på Aure holder stengt 10. mai. Henvendelser kan rettes til Tustna legekontor denne dagen.  Tustna legekontor nås på telefonnummer 71 52 26 45

Program for 17. mai i Aure 2024

Gratulerer med dagen, store  og små! Her er programmet for årets 17. mai-feiring i Aure.  Tradisjonen tro blir det felles arrangement i Aure sentrum og på Gullstein, og arrangementer rundt om i kretsene.  Legg merke til at festgudstjenesten i Aure kyrkje starter klokka 11.00,  én time senere enn tidligere år. Det gjør at også barnetoget og øvrige arrangement i Aure blir forskjøvet noe. Vel møtt til årets 17.mai-feiring i Aure!

Bestill møte med saksbehandler

Nå kan du avtale møte med saksbehandler via hjemmesiden vår!  Finn ønsket tidspunkt i kalenderen til saksbehandleren du trenger å snakke med, og bestill møte direkte.

Bestillingstransport blir avvikla

Bestillingstransport blir avvikla frå 1. juni 2024. Fylkestinget behandla i møte 23. april 2024 budsjettet for fylkeskommunen for 2024.

Svangerskapskonsultasjon hos fastlege

Svangerskapskontroll tilbys kun hos fastlege fra 1. mai.

Gratis vaksine mot kikhoste til gravide

Gravide i Aure kommune får gratis vaksine mot kikhoste fra 1. Mai, ved svangerskapskonsultasjon hos fastlege eller ved å kontakte Aure helsestasjon.

Høring- Lokale forskrifter etter ny opplæringslov

Ny opplæringsplan trer i kraft 1. august 2024. I den forbindelse skal kommunene vedta lokale forskrifter. Du kan sende inn din høringsuttalelse, innen 31. mai 2024.

Vil du bli meddommer?

Aure kommune har startet arbeidet med å finne nye meddommere til tingretten, lagmannsretten, jordskifteretten og skjønnsmedlemmer for valgperioden 2025-2028.  Hvis du ønsker et slikt verv, har du nå sjansen til å melde interesse til oss. Vervet varer fra 1. januar 2025 til 31. desember 2028.