Den kulturelle spaserstokken - billetter til plateslippkonsert med Vegard Hansen og Ragna Valde Sletten

Mandag 4. november klokken 18.00 er det plateslippkonsert med Vegard Hansen og Ragna Valde Sletten i Bergun grendahus i Foldfjorden. Det er 10 tilgjengelige billetter gjennom den kulturelle spaserstokken. Her er det førstemann til mølla-prinsippet som gjelder.

Informasjon om billetter gjennom Den kulturelle spaserstokken

For å skaffe deg en av billettene må du kontakte servicekontoret. Åpningstider er 08:00-15.45, mandag til fredag. Telefon 71 64 74 00,  telefontiden er 10:00-14:00, mandag til fredag. Husk at det er førstemann til mølla.

Om du ønsker kveldsmat må du betale dette selv. Det koster kroner 50 og betales i døra konsertdagen.

Bilde av Vegard Hansen og Ragne Valde Sletten I forbindelse med plateslippkonsert - Klikk for stort bilde

Informasjon om konserten

Billetter selges i døra: Kroner 250 for konsert, kroner 300 for konsert inklunder kveldsmat.
Musikk-kvelden starter med tangotoner fra musikere under ledelse av Peder Hønsvik.
Deretter kommer folkemusikerene Ragna Valde Sletten (Vågå) og Vegard Hansen (Aure) på scena. De er nå aktuelle med sitt første duoalbum sammen og inviterer til en rekke konserter i høst.

Albumet “I stugun” inneholder et variert spekter av slåtter, både nykomponerte slåtter, skatter fra arkivet og menuetter fra 1700-talet. Ragna og Vegard har arrangert all musikken selv for fele og trekkspill. Tradisjonene fra Ottadalen og Nordmøre har stått sentralt i dette plateprosjektet. Ragna og Vegard har i stor grad latt seg inspirere av tradisjonsbærere som Rolf Sletten, Ole Nilsen Brekkan og Hallvard Ørsal.
Duoen har gjennom flere år med samspill forma sitt eget uttrykk. De fleste øvingene har vært “i stugun” hjemme hos Ragna i Vågå der det har vært spilt i sene nattetimer. Her har kreativiteten fått springe fritt, og resultatet vart albumet “I stugun”.

Det vert sjølvsagt mulighet til å kjøpe den fysiske plata på konserten. I heftet får du mellom anna utfyllende informasjon om musikken og kjeldene. Pris: 200 kroner (kan også kjøpes på nett her: www.melovitten.no/butikk).

Plata blir tilgjengelig digitalt og fysisk 1. november. Så det er bare å glede seg til å høre denne duoen!

Arrangør er Nordmørstreffen.